Obchodné podmienky

Firma AFarm- Peter Báthory, Košická Polianka 80, IČO: 44367406, IČ DPH: SK1024157464 ďalej len ako firma AFarm
ako prevádzkovateľ tejto internetovej stránky vydáva v súlade s ustanoveniami Občianského zákonníka, zákona č.634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, zákona č.108/2000 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zasielkovom predaji (ďalej len „Zákon“) tieto obchodné podmienky za účelom informovať a stanoviť podmienky, za akých je možné realizovať nákup tovaru prostredníctvom internetového objednávania tovaru, a teda prostredníctvom internetovej stránky firmy AFarm.

I. Všeobecné Ustanovenia

1. Nákup tovaru prostredníctvom internetového objednávania tovaru na stránke firmy AFarm môžu realizovať fyzické aj právnické osoby, bez obmedzenia za predpokladu, že sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami.
2. Predávajúcim sa rozumie firma AFarm.
3. Kupujúcim sa rozumie subjekt, ktorý uzavrel s Predávajúcim kúpnu zmluvu prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke Predávajúceho.

II. Objednávka

1. Kúpna zmluva je realizovaný predaj tovaru Predávajúcim Kupujúcemu a vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie e-mailové prípadne telefonické, a to také, ktoré nasleduje po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky. Potvrdenie o prijatí objednávky do systému nie je považované za záväzné.
2. Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla Predávajúci po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia.
3. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia.

III. Platobné podmienky

1. Všetky ceny na internetovej stránke Predávajúceho sú uvedené vrátane DPH.
2. Zaväzne objednaný tovar je potrebné uhradiť pri fyzickom prevzatí tovaru kupujúcim. Fyzické prevzatie tovaru kupujúcim môže nastať pri doručení tovaru špedičnou službou(vrátane Slovenskej pošty) alebo pri osobnom odbere.
3. Pri zasielaní tovaru prostredníctvom špedície alebo Slovenskej pošty je v deň expedície kupujúcemu zasielaná elektronicky faktúra ako daňový doklad potvrdzujúci kúpu tovaru.
4. Pri osobnom odbere v mieste prevádzky je vystavený doklad o kúpe tovaru z elektronickej registračnej pokladne s dátum prevzatia tovaru.
5.Daňový doklad je vystavený s vyúčtovaním DPH. Predávajúci je platcom DPH od júna 2012.

IV. Vernostné zľavy
1.Už pri prvej objednávke, ktorú ste zrealizovali a uhradili sumu za tovar, ste zaradený medzi verných zákazníkov a získali ste LEVEL1!
2.LEVEL1- Zľava 2% Vám bude odrátaná pri každej ďalšej objednávke, ktorej suma za tovar prevýši hodnotu 5€.
3.LEVEL2- Zľava 5%, ktorú získate keď súčet Vašich zrealizovaných objednávok presiahne hodnotu 100€. Túto zľavu Vám odrátame od každej ďalšej objednávky, ktorú v našom bylinkovom obchode vyplníte a zrealizujete.
4.LEVEL3 -Zľava 7%, ktorú získate keď súčet vašich zrealizovaných objednávok presiahne hodnotu 200€. Túto zľavu Vám odrátame od každej ďalšej objednávky, ktorú v našom bylinkovom obchode vyplníte a zrealizujete.
5.Tieto zľavy nie su časovo limitované a zľavy sa nezrátavajú. Akonáhle prejdete na ďalší LEVEL, získavate konkrétnu ponúkanú zľavu.
6.Aby ste mohli túto našu ponuku využiť je potrebne dodržať nasledujúci postup:
a/Ak ste nový zákazník, je vhodné sa zaregistrovať a prihlasovacie meno a heslo, ktoré ste uviedli pri vypisovaní Vašej objednávky si zapamätať, poznamenať.
b/ Každú nasledujúcu objednávku vyplňujte už ako prihlásený užívateľ. Objednávky sa tak budu zapisovať pod Vaše konto, tu v bylinkovom obchode.
c/ Do poznámky napíšte: PROGRAM VZ.
d/ Podľa toho, na ktorej úrovni-LEVEL1, 2 alebo 3 sa nachádzate Vám bude celková suma za objednávku ponížená o konkrétnu zľavu.
Systém objednávkového formulára neumožňuje automatické odrátanie zľavy, t.j. z konečnej sumy ju neodráta.
e/ Po potvrdení zrealizovanej objednávky Vám zašleme správu o priznanej zľave a celkovej výške dobierky na Vašu e-mailovú adresu.
f/IBA ak sa prihlásite pri objednávaní tovaru pod Vašim prihlasovacím menom a heslom je možné sumy objednávok zrátavať a poskytnúť Vám ponúkanú zľavu pri úrovni LEVEL2 a LEVEL3.
g/Ak sa neviete prihlasiť, alebo ste zabudli meno a heslo, ozvite sa, pošlite mail, alebo do poznámky uveďte som verný zákazník, len mám taký problém...atd.

V.Darčekové poukážky
1.Darčekové poukážky zakúpené cez www.bylinkovyobchod.sk zasielame mailom vo forme pdf, alebo na želanie aj poštou spolu s tovarom alebo doporučeným listom.
2.Poukážku máte možnosť si zakúpiť aj priamo na predajni v Košiciach.
3.Nominálna hodnota a teda aj cena darčekovej poukážky je uvedená priamo na poukážke.
4.Každú poukážku s unikátnym kódom je možné si uplatniť len jeden krát.
5.Darčekové poukážky je možné použiť priamo na prevádzke v Košiciach a vybrať si zo sortimentu predajne alebo aj nákupom tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.bylinkovyobchod.sk.
6.Sortiment tovaru tvoria bylinky, bylinkové čaje, pôžitkové čaje, extrakty, kvapky, masti a oleje, doplnky výživy a vitamíny, bylinková prírodná kozmetika, potraviny ako jedlé oleje, prírodné soli, rastlinné múky zo semien a plodov, prírodné sladidlá, džemy, darčeky hand made.
7.Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť a táto poukážka je platná do presne uvedeného dátumu.
8.Platnosť poukážky je uvedená priamo na poukážke.
9. Dátum platnosti poukážky je stanovený od dátumu nákupu poukážky a + 6 mesiacov.
10.Hodnota nákupu pri uplatnení poukážky nesmie byť nižšia ako nominálna hodnota poukážky, t.j. musí byť čerpaná v plnej výške bez nároku na vrátenie peňazí.
11.UPLATNENIE POUKÁŽKY pri nákupe cez internetový obchod:
-do poznámky pri objednávke je potrebné uviesť KÓD, ktorý zasielame spolu s poukážkou.
-spätne Vám potvrdíme platnosť poukážky a hodnotu odrátame z celkovej sumy objednávky.
- konečnú výšku objednávky Vám zašleme na odsúhlasenie a následné tovar vyexpedujeme.
12.UPLATNENIE POUKÁŽKY pri nákupe na prevádzke v Košiciach
- vytlačenú poukážku alebo originál darčekovú poukážku s vyplnením dátumom platnosti a s kódom uplatníte priamo pri nákupe zo sortimentu predajne.
- hodnota poukážky Vám bude odrátaná z celkovej sumy nákupu.

VI. Dodacie podmienky
1. Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 7 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky v rámci SR a do 10 pracovných dní v rámci ČR. Ak tovar nie je skladom a nevieme Vám zaručiť doručenie v tomto termíne, vtedy do 48 hodín od prijatia objednávky, Vás informujeme o danom stave mailom a dohodneme s Vami ďalší postup.
2. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Súčasťou dodávky nie je inštalácia predmetu plnenia. Dopravu zaisťuje Predávajúci.
3.Poštovné a balné je pre Kupujúcich, ktorý zrealizujú objednávku prostredníctvom našej internetovej stránky, pri celkovej sume objednávky nad 60 € zdarma. Suma objednávky nad 60€ sa myslí súčet cien za jednotlivé položky v objednávke vynímajúc dopravu. V ostatných prípadoch je poštovné a balné uvedené v odseku nižšie. Ak si však Kupujúci nepreberie zásielku z dôvodu neprítomnosti na adrese doručenia, alebo z iného dôvodu, o ktorom Predávajúceho vopred neinformoval, pri opakovanom dodaní mu zaniká nárok na bezplatné doručenie. A Kupujúci pri opätovnom zaslaní tovaru hradí dvojnásobné poštovné.

Spôsob doručenia:
1.Tovar zasielame v rámci Slovenskej republiky Slovenskou poštou - ďalej SP, GLS expresnou špedičnou službou-ďalej GLS, alebo cez službu Zásielkovňa, kde si objednaný tovar viete prevziať na výdajných miestach na tzv.Z-pointoch. Presný zoznam výdajných miest Z-point.Pri doručení Slovenskou poštou je možná voľba doručenia na adresu alebo aj výhodnejšia možnosť si prevziať balík priamo na pobočke Vašej pošty. Pri doručení cez GLS je vždy doručenie na adresu.
2.Tovar zasielame aj do Českej republiky cez Zásielkovňu a vyzdvihnutie v Z-Pointoch-
Celý zoznam výdajných miest v ČR.
3.Ponúkame aj doručenie v rámci Košice-mesto na Vami udanú adresu v popoludňajších hodinách od 15:00 do 20:00 - naša služba. Pri tejto voľbe doručenia je nutné zadať v objednávkovom formulári kontaktné telefónne číslo, aby bolo možné sa vopred presne dohodnúť na termíne dodania. Cena dopravy je paušálne 1,00€.
4.Osobný odber: Osobný odber uveďte pri objednávke zakliknutím pri dopravných nákladoch. Poštovné a balné je pre Vás 0,00€. Pri osobnom odbere tovaru v Košiciach zákazníkovi zasielame mailom alebo telefonicky potvrdenie objednávky a termín, kedy je možné si tovar vyzdvihnúť. Tovar Vám rezervujeme po dobu 14 dní od potvrdenia objednávky. Ak si tovar do tohto termínu osobne neprevezmete, poprípade telefonicky alebo mailom nedohodnete iný termín dodania, objednávku automaticky stornujeme.
F./
Sadzby prepravných nákladov pre spôsob doručenia SP, GLS alebo cez Z-Point:
Podľa výšky Vašej objednávky sa Vám v objednávkovom formulári automaticky vypočítava výška dopravných nákladov t.j. poštovné a balné. Výpočet dopravných nákladov je nutné aktivovať kliknutím na nadpis. TU si viete zvoliť aj osobný odber v Košiciach, kedy je pre Vás poštovné a balné 0,00€ alebo aj GLS službu pri malých balíkoch.
Aké sadzby sú nastavené podľa spôsobu doručenia a spôsobu platby:
V rámci Slovenskej republiky:
Pri celkovej hmotnosti zásielky do 500g:
1.Doručenie SP zasielané ako doporučený list II.triedy, platba vopred na účet, prevzatie balíka na adrese-pri nadrozmerných zásielkách, prevzatie na pošte/podľa podmienok pošty/- je suma dopravných nákladov 2,00€ s DPH.
2.Doručenie SP zasielané ako doporučený list II.triedy, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka na adrese-pri nadrozmerných zásielkách, prevzatie na pošte/podľa podmienok pošty/- je suma dopravných nákladov 2,80€ s DPH.

Pri celkovej hmotnosti zásielky do 5kg :
1.Doručenie SP, platba vopred na účet, prevzatie balíka na pobočke pošty - je suma dopravných nákladov 3,50€ s DPH.
2.Doručenie SP, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka na pobočke pošty - je suma dopravných nákladov 4,40€ s DPH.
1.Doručenie Zásielkovňou, platba vopred na účet, prevzatie balíka na výdajnom mieste tzv. Z-pointoch, je suma dopravných nákladov 2,60€ s DPH.
2. Doručenie Zásielkovňou, platba pri prevzatí zásielky, prevzatie balíka na výdajnom mieste tzv. Z-pointoch, je suma dopravných nákladov 3,00€ s DPH.
3.Doručenie GLS službou, platba vopred na účet, prevzatie balíka na adrese - je suma dopravných nákladov 3,90€ s DPH.
4.Doručenie GLS službou, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka na adrese - je suma dopravných nákladov 5,00€ s DPH.

Pri celkovej hmotnosti zásielky do 15 kg:
1.Doručenie GLS službou, platba vopred na účet, prevzatie balíka na adrese - je suma dopravných nákladov 5,50€ s DPH.
2. Doručenie GLS službou, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka na adrese - je suma dopravných nákladov 6,60€ s DPH.

Do Českej republiky:
Pri celkovej hmotnosti zásielky do 5kg:
1.Doručenie Zásielkovňou, platba vopred na účet, prevzatie balíka v Z-pointoch - je suma dopravných nákladov 3,50€ s DPH.
2. Doručenie Zásielkovňou, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka v Z-pointoch - je suma dopravných nákladov 4,50€ s DPH.

Pri celkovej hmotnosti zásielky do 10kg:
1.Doručenie Zásielkovňou, platba vopred na účet, prevzatie balíka v Z-pointoch - je suma dopravných nákladov 6,50€ s DPH.
2. Doručenie Zásielkovňou, platba pri prevzatí dobierkou, prevzatie balíka v Z-pointoch - je suma dopravných nákladov 7,50€ s DPH.

Pri celkovej hodnote objednaného tovaru nad 60€ /bez poštovného a balného/ je poštovné a balné v rámci SR aj ČR 0,00 € s doručením GLS službou na adresu a platba pri prevzatí tovaru.

VII.Storno objednávky

Storno objednávky zo strany Kupujúceho
1. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením. Po záväznom potvrdení objednávky iba v prípade, že Predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania.
2. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu škodu vzniknutú týmto jednaním. Predávajúci uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade nákupu tovaru "na objednávku", ktoré bolo nutné na želanie Kupujúceho zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.
3. Kupujúci má právo neprevziať tovar, ktorý je v rozpore s kúpnou zmluvou / záväznou objednávkou/. V tom prípade, mu predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu dodá tovar v súlade s podmienkami dohodnutými v kúpnej zmluve.

Storno objednávky zo strany Predávajúceho
1. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
a/ objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť ( chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atd.)
b/ tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
c/Pri osobnom odbere v Košiciach tovar rezervujeme po dobu 14 dní od realizácie objednávky. Ak si Kupujúci tovar do tohto termínu osobne neprevezme, poprípade telefonicky alebo mailom nedohodne iný termín dodania, objednávku automaticky stornujeme.

VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový predaj)

1. V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má Kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote list o odstúpení od zmluvy doručený Predávajúcemu. Toto právo má Kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne priamo u Predávajúceho.
2.Ak ste tovar ešte neprevzali, v takomto prípade nás kontaktujte (viď kontakt), že žiadate o odstúpenie od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu. Objednávku stornujeme a tovar nezasielame.
3. Ak ste už tovar obdržali a prevzali, zašlite ho späť na našu adresu uvedenú v sekcii kontakt a to za nasledujúcich podmienok:
- tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale
- tovar nesmie byť použitý
- tovar musí byť nepoškodený
- tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atd.)
- zašlite spolu s tovarom aj kópiu dokladu o kúpe
- uveďte číslo účtu, na ktorý žiadate zaslať peniaze.
4. Tovar, prosíme, posielajte doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu na ceste k nám (doporučene neznamená na dobierku). Tovar zasielate na vlastné náklady.
5. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar poukážeme prevodom na Váš účet a to najneskôr do 14 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru.
6. V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebudeme žiaľ môcť akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho naspäť.

IX. Zodpovednosť za vady tovaru a záruka

1. Pri zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na Kupujúceho prevzatím veci Kupujúcim na mieste dodania ním určenom. To znamená, že od okamihu prevzatia tovaru zodpovedáte za vami zavinené poškodenie alebo zničenie tovaru.
2. Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je Kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Alebo pri evidentnom poškodení obalu, tovar neprevziať.
3. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude Kupujúcemu po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.
4. Reklamácie mechanického poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po jeho zistení, tj. ihneď po prvom použití výrobku. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať.
5. Pred prvým použitím je Kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane slovenského/českého návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.
6. Kupujúci je povinný pri prevzatí výrobku (osobnom aj neosobnom) skontrolovať kompletnosť balenia. Pri doručení kuriérom musí Kupujúci spísať reklamačný protokol na mieste o nekompletnosti balenia.
8. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
9. Záručná doba všetkým osobám, používajúcim výrobok pre účel podnikania alebo obchodu s daným výrobkom, nie je stanovená Občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.
10. Všetky práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho v súvislosti s riešením zodpovednosti z vád tovaru sú uvedené v Reklamačnom poriadku .

X.Postup reklamácie

Pri uplatňovaní reklamácie dodržujte prosím nasledujúci postup:
1. Pošlite e-mail (alebo list) kde uvediete presne názov tovaru, číslo faktúry aj dátum zakúpenia a popis reklamácie.
2. Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe.
3. AK reklamovaný tovar na základe pokynov predávajúceho zašlete na odporúčanú adresu, k zásielke je potrebné pripojiť aj údaje: Meno a adresa kupujúceho, kontaktný telefón, číslo účtu, ak pôjde o vrátenie úhrady za tovar, číslo faktúry a dátum zakúpenia.
4.Ak Vaša reklamácia nebude uznaná, vyjadrenie k reklamácii Vám bude doručené poštou na Vašu kontaktnú adresu.

XI. Ochrana osobných dát

Rešpektujeme vaše súkromie. Aby sme Vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme poznať niektoré vaše osobné dáta. Tieto dáta chránime pred zneužitím a zaručujeme vám že nikdy neposkytneme tretiemu subjektu vaše kontaktné informácie a údaje o vašich nákupoch.
Používaním tohoto internetového obchodu súhlasíte so zhromažďovaním a používaním informácií o Vás a vašich nákupoch za vyššie stanovených podmienok. Náš internetový obchod si vyhradzuje právo ustúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). Iba v takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 1.februára 2015, kedy boli aktualizované.